RSS

SPANIE NAGO

05 gru

Tekst nadesłany przed Kasię:
„Od jakiegoś czasu nurtuje mnie pytanie, czy spanie nago jest praktyką wielu ludzi? Czy jest to normalne? Czy wielu ludzi śpi nago przez cały rok? Czy tak robią tylko młodzi, dzieci, czy nawet ludzie starsi.

Temat interesuje mnie z wielu powodów. Raz, że jako studentka zainteresowałam się psychologicznymi aspektami tego zagadnienia i badam je…powiedzmy w ogromnym cudzysłowie naukowo. Ale Także dlatego, że sama spróbowałam tak tego (wcześniej nawet nie przyszło mi do głowy aby tak robić) i czułam się delikatnie mówiąc dziwnie. Z czasem się przyzwyczaiłam.
Dziś upłynęło już trochę czasu.
Będę wdzięczna za informacje na ten temat. Ufam, że kiedyś powstanie z tego jaka przynajmniej niby naukowa praca.
Można pisać na tego bloga w komach, ale także jeśli będzie to zbyt intymne na moją skrzynkę tematyczną: spanienago@o2.pl
Interesuje mnie głównie:
płeć
wiek
od jakiego czasu śpisz nago
dlaczego zacząłeś,-aś
czy przez cały rok to robisz
czy ubierasz się wychodząc z łóżka
czy w pokoju/łóżku ktoś śpi obok Ciebie
czy ludzie wiedzą o tej Twojej praktyce
czy będąc np na wyjeździe też śpisz nago
w jakich sytuacjach śpisz nago (bo nie każdy musi zawsze)
To tylko takie ogólne pytania. Żadna ankieta.
Z góry dziękuję za odpowiedzi i zapraszam do dyskusji. Jestem ciekawa Waszych odpowiedzi i doświadczeń w tym temacie.
Kaśka z Sandomierza, 20 lat”

 

24 responses to “SPANIE NAGO

  1. prawica1

    06/12/2013 at 23:31

    To może ja zacznę. Śpię nago przez cały rok. Jak jest zimno zakładam sobie co najwyżej koszulkę. Śpię tak bo jest to wygodne. Nie ma w tym żadnej filozofii czy czegoś takiego.
    Moja żona śpi różnie. Czasami w majtkach. Czasami bez. Najczęściej oboje śpimy nago.

     
    • cinek84

      31/03/2014 at 11:18

      wyslane na skrzynke

       
  2. kaska1995

    07/12/2013 at 15:05

    Ja odkąd pokonałam zbędną wstydliwość śpię topless. Majtki jedynie latem zdejmuję do snu. Normalnie czuję jako kobieta większy komfort świąt w majtkach. Co mnie do tego skłoniło? Wygoda na pewno. To forum to dwa. I chyba jeszcze ciekawość. Fajnie jest czuć się takim swobodnym. I spróbowałam i potwierdzam – warto!

     
  3. Klara

    07/12/2013 at 15:33

    Ci którzy czytają tego bloga i komentarze to się domyślają, że zarówno ja, jak i cała moja kochana rodzina śpimy nago. Przez cały rok. Niezależnie gdzie akurat nocujemy. Hotel, przyczepa kempingowa, kemping, czy rodzina – zawsze nago. Jak jest zimno to od tego jest ogrzewanie :p

     
  4. artur

    07/12/2013 at 21:52

    podobnie jak Klara i Jej rodzinka zawsze i wszedzie spie nago .Sypiam tak odkad opuscilem rodzinny dom , w ktorym ze wzgledu na swij mega-purytanizm wolalem nie ryzykowac reakcji rodzenstwa.Choc moze zwyczajnie brakowalo mi wtedy obecnego rozumienia nagosci oraz determinacji.Mysle , ze sklonilo mnie do tego w owczesnym czasie nie ujawniajace sie jeszcze zamilowanie do nudyzmu no i pragmatyczniejszy jeszcze powod jakim jest wygoda .U mezczyzny ma to szczegolne znaczenie podczac nocnych samoistnych erekcji .Jak wspomnialem, spie tak zawsze czyli przez okragly rok i nigdy tez nie zakladam niczego na siebie swtajac z lozka.No chyba ze wstaje rano do pracy .
    Co tam jeszcze mamy ?gdy obok mnie ktos spi – wtedy rowniez choc jesli chodzi o tego kogos to wyjacznie bywa tym kims zona :)Inni ludzie, Ci znajacy mnie oczywiscie ze wiedza o moim upodobaniu do sypiania nago,zreszta nie tylko do tego , w ogole do przebywania w domu nago.
    Na wyjazdach , hotelach podszas delegacji,gdy jestesmy u kogos w goscinie i nocujemy- zawsze w takich sytuacjach sie nago.

     
  5. piti

    08/12/2013 at 14:57

    hej,mam 36 lat i śpię nagolasa już od 16 roku.matka musiała się przyzwyczaić ale tylko spałem tak.jestem naturystą,latamy z rodzinką na plażę n ,na codzień też chodzę goły,żonka głównie topless,to zmarźluch.
    dlaczego zacząłem? mam to we krwii,to moja natura.
    cały rok nago,a ubieram się jak jest konieczność.
    po narodzinach córci spałem z tv,teraz z żonką,czasem mała(4 lata) wpadnie w nocy.
    bliscy znajomi wiedząo wypadach na nudy,więc spanie jest naturalne,choc na wyjazdy zabieram gacie,by nie robić sensacji.
    dostawałem szału od pidżam co się skręcały itd.jak piszesz,śpisz nago,więc na plażę zapraszamy do wawy,zobaczysz jaka jest atmosfera i kultura .znajomy z białego-stoku przyjeżdża co weekend .
    dla tych ,których życiowym credo jest naturyzm nie ważne są sensacje,podgądactwo,trzymamy się razem,spotykamy się i przyjaźnimy.pzdr.

     
  6. naturalibus

    09/12/2013 at 23:19

    no to po kolei: nago śpię odkąd pamiętam, bo jest wygodnie i dla naturysty inaczej nie wypada hi hi:), przez cały rok na okrągło, a po co!! przecież jest wygodniej, tak moja żona ale niestety ubrana, nie chwalę się ale też nie ukrywam, na wyjeździe też się nago, nie ma sytuacji w każdych śpię ubrany zawsze nago. trochę retoryczne odpowiedzi ale pokolei.

     
  7. Anka ot tak

    19/12/2013 at 19:40

    płeć: kobieta
    wiek: 18
    od jakiego czasu śpisz nago: 2 lata
    dlaczego zacząłeś,-aś: chłopak mi zaproponował i polubiłam
    czy przez cały rok to robisz: zasadniczo tak, no chyba że jest zimno to się ubieram
    czy ubierasz się wychodząc z łóżka: jeśli nikogo nie ma w domu, to nie
    czy w pokoju/łóżku ktoś śpi obok Ciebie: nie
    czy ludzie wiedzą o tej Twojej praktyce: chyba tak
    czy będąc np na wyjeździe też śpisz nago: nie – nago tylko w swoim łóżku

    Tyle ode mnie
    Anka

     
  8. antonov36

    26/12/2013 at 20:17

    Ja też śpię nago tylko w zimie zakładam na górę koszulkę,jeśli nawet skuszę się i ubiorę spodnie od piżamy lub jakieś bokserki (nawet luźne) zasnę ale po godzinie max dwóch budzę się i mnie uwierają i muszę ściągnąć czasami robię to bez świadomości kiedy a budzę się nagi.

     
  9. prawica1

    28/12/2013 at 20:54

    Chyba znam takie coś, że kładzie się człowiek w czymś, a budzi bez niczego. Nago najlepiej i organizm o tym wie. I do tego dąży w czasie snu. Odruchy bezwarunkowe? :)

     
  10. gabistradium

    29/12/2013 at 15:11

    Wiek: 19 lat
    od kiedy śpie nago: od dziecka (nie pamiętam czy zawsze ale chyba tak
    czy zawsze tak śpie: tak, a jak jest zimno to zakładam lekką koszulkę
    czy robię to poza domem np u kogoś? tak, zawsze śpię nago bez wyjątku
    co z „towarzystwem” w łóżku?: nie wpływa to na moje spanie nago
    coś zapomniałam? Hm. No może to, że jestem Gabryśka i że lubię nagość, choć naturystką raczej się nie czuję. Po prostu nagość jest ok.

     
  11. Wisus

    31/12/2013 at 17:57

    „Ankieta” przesłana na maila :)

     
  12. bozzenka

    02/01/2014 at 18:28

    Śpimy nago przez we wszystkie cztery pory roku :)

     
  13. zuzanna

    13/01/2014 at 08:45

    Śpię zawsze ubrana w majtki jak mam okres. Tak to nago. Jak jest zimno w domu zakładam górę od cieplutkiej piżamki. Po domu chodzę zwykle nago. Nie sypiam z nikim więc nie mam rozterek czy się ubierać.

     
    • Janek

      10/02/2014 at 16:35

      Zawsze chodzisz nago i ile masz lat?

       
  14. vick

    27/01/2014 at 22:20

    Dzis moja 1 nocka na golasA. Na dworze chyba z 10 stopni mrozu a pizame schowalem do szafki. Skrecilem grzejnik na 6 co by sie nie przeziebic:-))

     
  15. bozzenka

    29/01/2014 at 10:51

    Trzymam kciuki :)

     
  16. karinka

    29/01/2014 at 16:09

    A ja nie wiem czy w zimie spanie nago to dobry pomysł.

     
  17. bozzenka

    30/01/2014 at 09:24

    To zależy głównie od tego jaka temperatura panuje w pomieszczeniu, a nie na zewnątrz. Swoją drogą moja koszula nocna od dawna już leży na dolnej półce w szafie.

     
  18. prawica1

    30/01/2014 at 09:57

    Oby nigdy nie była Ci potrzebna Bożenko!

     
  19. bozzenka

    30/01/2014 at 10:20

    A przyznam Ci się, że od pewnego czasu jak pozwalamy sobie na popołudnie, zimowe drzemki to również są one zupełnie nago.

     
  20. vick

    30/01/2014 at 17:30

    ja juz kilka nocy mam golych za soba, juz mawet nie wiem gdzie pizame cisnalem:-D

     
  21. bozzenka

    30/01/2014 at 17:39

    Forumowicze bardzo Cię wspierają i gorąco do boju zagrzewają :)

     
  22. jarek6776

    31/03/2014 at 19:35

    Ja już od ponad 10 lat sypiam nago. Bo tak dużo lepiej się śpi i wygodniej.
    No chyba że jest mi czasem zimno to śpię w koszulce

     

Dodaj komentarz

 
Follow

Otrzymuj każdy nowy wpis na swoją skrzynkę e-mail.

