RSS

TOPLESS NA PLAŻY

09 sty

Nie ma naturalniejszego stroju na plaży jak… jego brak. W końcu każde założone na siebie ubranie powoduje „białe plamy” na ciele. Dlatego najlepsze jest nagie opalanie. Niemniej jednak większość ludzi – z różnych zapewne przyczyn – opala się zwykle w majtkach

Rodzi się więc pytanie: czy kobiety powinny na plaży zakrywać piersi? Czy w ogóle piersi są miejscem aż tak wstydliwym, że ich widok na wierzchu może wywołać czyjeś oburzenie/zgorszenie?

W wielu miejscach na świecie strój toples jest powszechnie przyjęty. Niestety zdaje się, że w równie dużej liczbie krajów toples jest źle przyjmowany lub wręcz zakazany. Skąd to wynika? Nie zgadzam się z twierdzeniami, że z pruderii czy przekonań religijnych. Znam wielu ludzi szczerze i głęboko religijnych, którzy w dziedzinie nagość mają poglądy takie jak ja. I to wcale nie koliduje ze sobą o ile nagość jest w danym momencie pozbawiona podtekstów seksualnych.

Ciekawym jest też fakt, że na zagranicznych plażach mnóstwo Polek, które w kraju nigdy by nie zdjęły publicznie stanika (całego stroju), tam bez skrępowania prezentują swoje wdzięki.

Jestem przekonany, że ogromną i złą rolę odgrywa więc sloganowe stwierdzenie: „a co ludzie powiedzą”. Plus lęk, że spotkam kogoś znajomego, który zobaczy moje gołe (o zgrozo!) piersi …i powstaje mieszanka wybuchowa. Dlatego też większość kobiet woli się nie rozbierać.

Jest też drugi argument przeciw toples. To podglądacze. Niestety jest ich wielu. Postęp techniki pozwala robić zdjęcia i filmy z ukrycia. To jest nie tylko niekulturalne, ale także bezprawne i …krzywdzące. Jest też upokarzające, jeśli Bogu ducha winna osoba jest toples na plaży (sytuacja aseksualna) i zostaje sfotografowana, a zdjęcie ląduje na stronie dla… sami sobie dopowiedzcie (kontekst i cel seksualny). Takie działanie jest wstrętne i powinno być bardzo surowo karane.

Oczywiście niniejsze rozważanie przyjmuje także istnienie pewnej ilości osób o wyżej postawionej barierze wstydu. Osobiście bardzo je szanuję. Tak jak naturystą nie może być każdy, tak samo toples nie jest dla każdej kobiety. I nie chodzi bynajmniej o głupie gadania o nieestetycznych biustach starszych kobiet. Chodzi o kobiety, które się po prostu wstydzą bardziej od innych. Sam jestem zdania na przykład, że na plażę naturystyczną należy wpuszczać osoby, które nie są naturystami, o ile są w towarzystwie naturystów. Dlaczego bowiem ktoś bardziej wrażliwy na własną nagość ma być pokrzywdzony i nie móc odpoczywać z golasami. Oczywiście ta zasada nie dotyczy wstępu w ubraniu ludzi do sauny, czy pod prysznice na basenie. Tak zdecydowanie i kategorycznie postuluję wprowadzać zasady korzystania na golasa.

 

28 responses to “TOPLESS NA PLAŻY

  1. Klara

    13/01/2013 at 17:01

    Ja się opalam nago. Ale jeśli już naprawdę nie wypada być nago to toples. Jak toples nie mogę (z jakiegoś powodu) to po prostu nie opalam się. Nie na widzę nierównej opalenizny!

     
  2. prawica1

    13/01/2013 at 17:21

    I świetnie. Nie ma co się wstydzić swojego ciała. To tylko ciało. Nierówna opalenizna nie jest fajna : )

     
  3. Klara

    13/01/2013 at 21:20

    Tak jest wstrętna i okropna! Nienawidzę jej!

     
  4. Kornelia Wiśnewska

    18/01/2013 at 12:31

    No…właśnie…to jest cała prawda o toplesie. Ja się tak opalam i to już dawno, bo pierwszy raz odważyłam się jako 14-latka i to…pomimo, że wtedy należałam już do tych hojnie obdarzonych nastolatek jeśli chodzi o piersi. Po prostu nie wstydzę się, a to, że przyjaciele mówią mi, że jestem nawet ładną dziewczyną, dodatkowo mnie to mobilizuje i ośmiela. Ostatnio zawsze jak jestem na wakacjach opalam się bez stanika. I tak już jakieś 5 lat.

     
  5. Klara

    18/01/2013 at 20:24

    Uważam, że można chodzić nago niezależnie od tego jak się wygląda. Jest gówniane jak ktoś pieprzy, że młode i ładne mogą, a np. starsze panie już nie. Otóż bzdura. Nagość na plaży jest aseksualna i nie chodzi tam o estetykę ale o swobodę, naturalność, wolność i takie tam, a nie o pieprzone piękno.
    …niezależnie od tego jeśli masz ładne ciało to tym bardziej nie masz się czego wstydzić :p (zaczynając się rozbierać też tak myślałam, aż doszłam do sedna podejścia do nagości czyli do naturyzmu)

     
  6. Klara

    29/03/2013 at 14:57

    A w naturyzmie właśnie chodzi o te akceptację. Ja miałam tez kompleksy – jak chyba każdy – dopóki nie zostałam naturystką. Naturyzm ostatecznie mnie z nich wyleczył.
    …jak ktoś np na plaży wodzi wzrokiem za innymi lub ocenia ich ciało to jest już nie naturyzm.

     
  7. godot

    29/03/2013 at 13:36

    Wiele kobiet nie chce zdjąć stanika z tej przyczyny, że staniki poprawiają często niedoskonałości ich piersi. Czyli nie akceptują swojego ciała jakim jest i nie chcą żeby obcy to widzieli.
    Na zdjęciach w różnych publikacjach prezentowane są dziewczyny o „wzorcowych” wręcz figurach (lub poprawione photoshop’em;), a większość kobiet (mężczyzn również) ma jakieś, mniejsze czy większe odstępstwa od ideału piękna.
    Ale faktycznie, jak trafiają na plaże gdzie toples jest powszechny i widzą, że większość pań nie wygląda jak modelki np. playboya, to się przełamują:)

     
  8. kaska1995

    30/03/2013 at 14:46

    Uważam, że każdy powinien mieć prawo wyboru i nie powinno być zakazów odnośnie stroju. Na każdej plaży powinno się móc opalać jak się tylko chce. A toples już na pewno nie powinien być kontrowersyjny.

     
  9. prawica1

    03/04/2013 at 05:49

    W dupach się ludziom poprzewracało! Walczą z Kościołem i Bogiem w imię rzekomej wolności (paranoja!) ale jednocześnie gołymi cyckami się gorszą. To jakieś zboczenie intelektualne jak dla mnie.

     
  10. Klara

    03/04/2013 at 08:36

    Antyklerykalna dzicz precz z kulturalnego bloga!

     
  11. Klara

    03/04/2013 at 08:39

    godot: „Bez Boga ani do proga!” – tego mnie matka nauczyła. A księża może i są różni, lecz nic nie usprawiedliwi ataku na nich. Atak na kapłanów jest atakiem na Kościół. Atak na Kościół jest atakiem na Boga …tak mniej więcej mówi Matka Boża w Fatimie.
    …sorry godot i prawica1 za wcześniejsze nerwy (mea culpa)

     
  12. prawica1

    03/04/2013 at 08:35

    A nie mówi się, że społeczeństwo jest pruderyjne bo wierzące?
    A chcąc obrażać kogokolwiek lub wygłaszać kontrowersyjne opinie typu: ” Kościół walczy z ludźmi” lub „Kler nie reprezentuje żadnego boga!” należy użyć formy typu: „moim zdaniem”.
    ps. Na tym blogu piszemy zgodnie z j. polskim. Słowo „boga” niezależnie czy ktoś jest wierzący czy nie należy pisać z wielkiej litery (sic: Boga). Pozdrawiam :)

     
  13. prawica1

    03/04/2013 at 08:37

    Klara jeszcze raz i dostajesz bana.

     
  14. marcus-katolik

    03/04/2013 at 08:52

    Czytam tego bloga od początku. Fajne wpisy prawica1. Dotąd milczałem ale teraz muszę zabrać głos – pewnie dostanę bana, ale warto. Otóż: proszę nie wpuszczać do komentowania hołoty. Za dużo jej na wszelkich portalach, formach itd. Ludzie Kościoła (także są wśród nich naturyści jak ja) nie dadzą się takim prostakom jak wy – walczącym z nami od zarania dziejów. Precz z komuną! Precz z antyklerykalizmem! Precz z lewakami! godot – będę się modlił za ciebie.
    Niech żyje Chrystus i Jego Kościół i Jego słudzy-kapłani!
    ps. Klara masz pełną rację.

     
  15. kaska1995

    11/04/2013 at 13:43

    Każdy ma prawo wyboru stroju na plazy. Ja od tego roku chce już tylko nago

     
  16. wiola

    17/04/2013 at 16:05

    Witam wszystkich :) Ja zaczynałam od toplesa. Było to na plaży gdzieś na nad polskim morzem. Trochę na uboczu. Byłam jedyna chyba bez stanika. To był wtedy mój pierwszy raz na plaży toples. Ale wcześniej wiele razy bywałam już na saunach. Oczywiście zawsze nago, więc było znośnie. Przyczyna tego pierwszego toplesu? – Chciałam wyrównać opaleniznę. Więc dość prozaiczna.
    Od tamtego wydarzenia (miałem wtedy może 15, może 16 lat) minęło kilka lat. Obecnie uważam się za naturystkę : )

     
  17. ewelinka

    08/06/2013 at 14:19

    Fajnie jest sie tak przełamać. Ja też kiedyś opalałam się toples. Ale nie przy ludziach. Jednak tego lata może spróbuje. Najlepiej jak by jakaś koleżanka zgodziła się też na takie szaleństwo :) byłoby raźniej.
    U mnie to nie jest problem ze wstydzeniem się, ale bardzie z tym że spotkam kogoś znajomego.

     
  18. leopold

    07/08/2013 at 12:12

    Kobieta w majtkach na plaży dla naturystów powinna być traktowana jako podglądaczka.

     
  19. julka

    12/09/2013 at 08:19

    a co to jest toples?

     
  20. prawica1

    12/09/2013 at 13:00

    Czy możesz się pochwalić młoda damo ile masz lat? :)

     
  21. julka

    12/09/2013 at 22:33

    skończone 13 :)

     
  22. prawica1

    17/09/2013 at 08:57

    No tak można było się domyślić bardzo młodego wieku. Tak więc tłumaczymy, że chodzi tu o strój składający się tylko z majtek. Niczego więcej.

     
  23. julka

    13/11/2013 at 12:23

    a no to moja mama tak często chodzi po domu i jak się opala i siostra czasami też głównie jak jest gorąco albo wieczorem jak się już umyje i w ogóle tak jest najwygodniej spać

     
  24. Stefan_sfrustrowany

    14/11/2013 at 15:55

    Nagie opalanie tak naprawdę istniało zawsze. W mojej młodości, zaraz po wojnie (jestem rocznik 1947) mnóstwo ludzi opalało się nago. Ale nie w sposób zorganizowany. Nie było tez takich plaż jakie są dzisiaj. Opalano się nad rzekami, które były czyste. U mnie nad Wisłokiem wielu ludzi tak robiło. Opalano się też w czasie żniw, ale to już nie nago oczywiście. Natomiast wspólne opalanie to jakby moda dni dzisiejszych. Kiedyś tego nie było. Najwyżej z kolegami się szło nad rzekę. Albo dziewczyny swoją paczką szły. A za nimi chłopcy podglądać. Ja więc nie rozumiem o co taki szum. Że ktoś się opala bez stanika to już zaraz w gazetach piszą czy w telewizji gadają. Kiedyś nikt by tego nie widział jako powód do sensacji.

     
  25. Klara

    08/01/2014 at 13:16

    Poniżej link do ciekawego filmu o Adamie i Ewie. To, co jest ciekawe wobec poruszanego tu tematu, to fakt, że nagie piersi nie są traktowane tu jak nagość, ale jako zwykła część ciała. Ewa po grzechu pierworodnym podobnie jak Adam zakrywa swoją nagość. Czuli…biodra. Hehe.

     
    • prawica1

      08/01/2014 at 22:26

      O proszę, nawet filmy o źródle biblijnym to stwierdzają.

       
  26. ala124

    17/01/2014 at 00:55

    Rihanna topless na plaży. Nie wstydzi się – my też się nie wstydźmy!

    http://kobieta.onet.pl/zycie-gwiazd/rihanna-topless/kx8m9

     
  27. prawica1

    17/01/2014 at 19:49

    No tak. Ale ile w tym naturalności, bo tak po prostu lubi, a ile komercji to pewnie temat dyskusyjny. Każda piosenkarka czy aktorka będzie opalając się topless lub nago na pierwszych stronach gazet. Ach ta popularność!

     

Dodaj komentarz

 
Obserwuj

Otrzymuj każdy nowy wpis na swoją skrzynkę e-mail.

